9 Nisan 2009 Perşembe

Line cizimi ve benzeri islemlerde gizmoyu merkezde tutmak

3ds max ile alakali internet siteleri veya forumlara baktigimizda yeni baslayan
arkadaslarin ortak problemleriyle cok karsilasiriz.nerdeyse yeni baslayan herkes ayni
yoldan gidiyor olmali.bu sorunlardan en populeri ise gizmoyu kaybetmek.belkide saatler
suren arastirmalarin sonucunda sadece `x` tusu gibi basit bir cozumun oldugunu gorurler.
bu ve buna benzer basit ama hayati sayilabilcek bircok ufak ipuclari mevcuttur.
bunlardan biride line cizerken uzayan bir kenarin wievporttan disari cikmasiyla siradaki
noktayi koyamamak yada yanlis yere koymak,boylece buyuk ve detayli cizimler
cizememek,parcali halde cizmek gibi birsuru can sikici olaylarin meydana gelmesidir



bununlada sinirli degil,
ornegin herhangi bir mesh objesinin uzerinde poligon modundayken create islemi sirasinda referans cizgisinin wievporttan cikmasida ornek verilebilir.


(Burda dikkat etmemiz gereken poly modellemede kisayol tuslarinin degismesi sonucu bazi fonksiyonların yer degıstirmesi.ayni islemi poly modda yaptigimizda `insert` komutunu uygulayacaktir.bunuda Customize user interface menusunden duzenleyebiliriz).


--kontrolun saglanmasi, gizmonun surekli wievportun merkezinde kalmasi,islem halindeyken
ekran surukleme hareketinin yapilmasi icin altin tusumuz `I` :))


Boylece daha kontrollu cizim ve islem yapabilirsiniz.

Hiç yorum yok: